1. Головна
  2. /
  3. Новини
  4. /
  5. Робота соціального педагога

Робота соціального педагога

Напрямки роботи соціального педагога в закладі:

– адаптація дітей до умов перебування у навчально-виховному закладі;

– організація роботи з “важкими” дітьми;

– професійне самовизначення старшокласників;

– допомогащодоорганізаціїроботи з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями;

– сприяння психологічному здоров’ю дітей, підлітків, батьків та педагогів

– попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків, насильницьких дій у родині та навчально виховному закладі;

– організація роботи з дітьми пільговихкатегорій;

– методична робота.

Види роботи соціального педагога в закладі:

– діагностична робота;

– прогностична робота;

– консультаційна робота;

-соціально-перетворювальна робота;

-профілактична (просвітницька) робота;

– навчальна діяльність;

– організаційно-методична робота;

– зв’язки з громадскістю.

В закладі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:

– діти-сироти;

-діти, позбавлені батьківського піклування;

– діти-напівсироти;

– діти трудових мігрантів;

– діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;

– діти, загиблих батьків при виконанні службових обовязків;

– діти-інваліди;

– діти з багатодітних родин;

– діти з малозабезпечених родин.

Учням та їхнім батькам соціальний педагог надає наступні види соціальних послуг:

– допомагає в адаптації дітей при вступі до закладу, переході із одного до іншого ступеня навчального закладу;

– виступає посередником між навчальним закладом та сім’єю, між батьками і вчителями;

– слідкує за відвідуванням учнями навчального закладу, допомагає у подоланні причин, що призводять до пропусків занять;

– попереджує конфлікти, які можуть виникнути в учнівському колективі.

Разом із педагогічним колективом навчального закладу соціальний педагог:

– проводить консультації з учителямита іншими працівниками закладу з різних соціально-педагогічних проблем з метою сприяння покращенню умов життя та навчання учнів;

– надає допомогу в оцінці та аналізі дисциплінарних порушень учнів.

– бере участь у педрадах, батьківських зборах та нарадах, що стосуються соціально-педагогічного життя навчального закладу.


Поради для батьків від соціального педагога

1. Уранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прикрощі,не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте її,розрахувати час — це ваш обов’язок, якщо ви цю проблему не вирішили — провини дитини в цьому немає.

3. Не посилайте дитину до закладу без сніданку: у закладі вона багато працює, витрачає сили.
4.Відправляючи дитину до закладу, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагіднихслів, застережень: «Дивися, поводься добре!», «Щоб не було поганих балів» тощо.У дитини попереду важка праця.
5. Забудьте фразу: «Що ти сьогодні отримав?» Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неїтисячу запитань, дайте їй розслабитися (згадайте, як вам важко після виснажливого робочого дня). Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.
6. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, а згодом сама все розкаже.
7. Зауваження вчителів вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть із дитиною спокійно.
8. Після закладу дитина не повинна сідати відразу за виконання завдань, необхідно 2-3 години відпочити.
9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хвилин необхідно відпочивати10-15 хвилин.
10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати. А коли вже потрібна допомога, то без крику, спокійно, з похвалою та підтримкою, вживаючи слова: «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель» тощо.
11. Під час спілкування з дитиною не вживайте фразу: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…».
12. Упродовждня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини
13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Усі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте самі, без неї. Коли щось не виходить, порадьтесь з учителем, психологом. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан.
15. Залучайте дітей до хатньої і суспільної праці, точно визначте коло їх обов’язків.
16. Учіть підлітка:• цінувати дружбу,поважати суспільну думку;• правильно оцінювати свою поведінку й поведінку інших;• порівнювати свої дії з діями інших, робити відповідні висновки.
17. Виховуйте:• витримку,наполегливість, готовність переборювати труднощі.• чесність,правильність, уміння відстояти честь свою, родини, колективу тощо.
18. Виробляйте звичку сумлінно виконувати завдання, доручення вчителів, батьків, учнівського колективу.
19. Ні за яких обставин не заглядайте в портфель і кишені дитини. Навіть якщо вам здається, щови все повинні знати про своїх дітей.
20. Коли ваша дитина прокидається, скажіть їй «Доброго ранку!» і не чекайте відповіді. Почніть день бадьоро, а не із зауважень і сварок.
21. Коли дитина повертається з закладу, запитайте: «Що сьогодні було цікавого?»
22.Намагайтеся, щоб дитина була прив’язана до помешкання. Повертаючись додому, незабувайте сказати: «А все-таки, як добре вдома!»
23. Ваша дитина принесла бали на семестр. Знайдіть за що її похвалити.
24. Постійно говоріть дитині: «Ти гарний, але не кращий за інших».
25. Скажіть дитині: «Не будь чепуруном , не будь і замазурою— Будь просто акуратним».
26. Коли ви роздратовані, почніть говорити з дитиною тихо, ледь чутно, тоді роздратування відразу проходить.
27. Коли дитина виходить з будинку, обов’язково проведіть її до дверей і скажіть: «Не квапся,будь обережний».
28. Коли син чи дочка повертаються додому, зустрічайте його (її) біля дверей. Дитина повинна знати, що ви раді її поверненню, навіть якщо вона провинилася.

Діти вчаться у життя

Якщо дитину постійно критикувати – вона вчиться ненавидіти.
Якщо дитина живе у ворожнечі – вона вчиться агресивності.
Якщо дитину висміюють – вона стає замкнутою.
Якщо дитина зростає у докорах – вона починає жити у почутті провини.
Якщо дитина зростає у терпимості – вона вчиться сприймати інших.
Якщо дитину підбадьорюють – вона починає вірити в себе.
Якщо дитину хвалять – вона вчиться бути вдячною.
Якщо дитина зростає в чесності – вона вчиться бути справедливою.
Якщо дитина живе у безпеці – вона вчиться вірити людям.
Якщо дитину підтримують – вона вчиться цінувати себе.
Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості – вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Завдання гімназії — навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя.